rachel.reismee.nl

Kiimani

Zondagmiddag zijn we vertrokken naar Kiimani. Dit plaatsje ligt vlak bij Mutomo. Om 2 uur zaten we in de matatu die uiteindelijk om 4 uur pas vertrok. Om 7 uur kwamen we aan in Mutomo waarna we meteen op zoek gingen naar een hotel om in de overnachten. Na een half uurtje hadden we iets gevonden en dat zag er verassend goed uit. Maar dat kwam ook misschien omdat ik er heel weinig van verwacht had. We hadden allemaal een eigen kamer en er was een open binnenplaats met een kraantje en wc’s en washokjes. Toen we het hotel geregeld hadden zijn we bij een ander hotel Chapati met kool en vlees gaan eten. Er was ook een televisie waar we aten en daar was een Keniaanse serie te zien. Heel slecht geacteerd en nog slapper dan GTST. Het heette Mother in Law. Na het eten zijn we nog kort blijven zitten en daarna naar bed gegaan. Het bed in het hotel was net zo slecht als in Kiangu, maar ik heb toch aardig kunnen slapen. De volgende dag zijn we ergens gaan ontbijten waarna we met de taxi door de bergen zijn gaan rijden naar de monsterplaatsen in Kiimani. Ik was elke keer weer verbaast over de weggetjes waar de taxi over heen reed. Het meeste is met de taxi gedaan, maar we moesten ook nog wel een stukje lopen. Toen we alle monsters hadden en terug waren in Mutomo was het rond 12 uur. We hebben toen ergens wat gegeten waarna we naar het ‘busstation’ zijn gegaan. Daar hebben we nog ongeveer 2 uur op een matatu gewacht. Uiteindelijk waren we om 6 uur terug in Kitui.

Joyce

Nou, ik heb de foto's bekeken maar echt luxe kan je het hotel niet noemen!
Wat kost nou zo'n nachtje "luxe"?

Kind, wat zal jij weer moeten wennen na dit avontuur!

Dikke Knuf
X

Rachel

Het koste 200 ksh (ongeveer 2 euro)