rachel.reismee.nl

Shallow wells, Baby home en riverside.

Vorige week donderdag zijn we met onze teammates monsters gaan halen. Dit keer in een wijk in Kitui uit waterputten. Deze waterputten bevinden zich in compounds waar meerdere gezinnen bij elkaar wonen. We hebben in totaal 5 putten bemonsterd. Uit wat we tot nu toe onderzocht hebben blijkt dat het water in deze putten een stuk minder bacteriën bevat dan het water dat we hiervoor hebben onderzocht.

Zaterdag zijn de jongens gaan zwemmen met een aantal buddies. ‘s Avonds zijn we met de jongens van de dam bij Flavours Restaurant gaan eten omdat dit het laatste weekend was met hun teammates. Daarna zijn we naar Riverside gegaan. Dit is een soort openlucht dicotheek. We zijn daar met zijn twaalven naartoe gegaan. We hadden drie taxi’s besteld maar er was er maar één gekomen. We zijn toen met zijn allen in die ene taxi gegaan! Nooit geweten dat dat kon. Het was die avond erg gezellig.

Zondag zijn we naar A.I.C. Baby Home gegaan. Dat was erg leuk. We hebben baby’s vastgehouden en balonnen uitgedeeld aan iets grotere kinderen.

Vandaag zijn we voor de laatste keer monsters gaan nemen. Dit keer weer van vijf putten in Kitui. Onze buddies zijn er deze week alleen op vrijdag omdat ze een training hebben. Daarom is Kiem met ons meegegaan. Stefan is ook meegegaan omdat hij dat wel leuk vond om een keer te doen.

Tot en met komende dinsdag zijn we nog op het lab bezig. Woensdag gaan we met zijn zessen naar Nairobi om ons visum te verlengen. We gaan daar met de Matatu naartoe en blijven daar één of twee nachten in het Tropical Bush House ( waar we de eerste paar dagen ook verbleven) slapen. Op die woensdag hebben we ook afgesproken met Sammy. Dat is de taxichauffeur die ons naar Kitui heeft gebracht. De jongens van de dam hebben met hem een vakantie gepland en dat gaan wij ook doen. De week daarna gaan we waterfilters uitdelen (we weten nog niet waar) en de twee weken daarna zijn voor het schrijven van ons eindverslag.

Jullie hebben de drie mapjes met foto’s -Shallow wells, Baby Home en Riverside- waarschijnlijk al gezien. Zojuist heb ik daar nog wat nieuwe foto’s in geplaatst en heb ik nog de foto’s van vandaag in het mapje Shallow Wells er bij gezet.

Ilonca en Jos

Rachel, gaan jullie nog rondtrekken in Kenia tijdens jullie vakantie en onze vraag is wanneer denken jullie weer naar huis te komen (het lijkt of je al heel lang weg bent).
Gr Ilonca en Jos

Rachel

Hey,
Ja op 7 mei begint onze 2 weken durende vakantie. We gaan dan op safari in Tsavo east en daarna gaan we naar Lamu (met een tussenstop in Watamu) daar gaan we met een boot een rondvaart doen. Daarna gaan we naar Malindi waar een deel van de groep gaat duiken (ik niet, het is heel duur!) en de dag daarna gaan we met zijn allen snorkelen (met een boot mee). Daarna gaan we naar Mombasa waar we een paar dagen blijven en dan gaan we met de nachttrein naar Nairobi waar we naar de Frotein falls gaan en naar Carnivore (een restaurant waar je allerlei soorten vlees kan eten). En dan vliegen we 22 mei om 23.07 uur (keniaanse tijd) en dan komen we om half 10 aan op schiphol (de volgende dag). We zullen ons dus niet vervelen!