rachel.reismee.nl

Terug naar Kwa Vonza

Afgelopen maandag zijn we vertrokken naar Kwa Vonza waar we een paar weken geleden ook waren. We zijn daar met een taxi naartoe gegaan. We hebben 7 monsters genomen. We zijn namelijk bij twee families geweest die een potfilter hebben. Van elke pot hebben we twee monsters genomen, voor en na de filter. Verder hebben we monsters genomen van Tiva River en twee waterputten. Toen we ’s middags terug kwamen in Kitui zijn we bij Neema Café gaan lunchen en daarna zijn we met de monsters aan de slag gegaan op het lab.

Zaterdag gaan we met onze teammates naar Nzambani Rock. Dat is een grote berg hier 20 minuten vandaan (met de matatu). We gaan er lopend naartoe en we gaan weer terug met de matatu.

Frank en Sandra

Hoi Rachel,
Dank voor de update van jouw bevindingen. Blijft leuk om van hieruit jouw bevindingen te blijven volgen. Wij zijn inmiddels ook wel benieuwd naar de ervaringen met de kwaliteit van de genomen watermonsters. Is de waterkwaliteit in orde? Of moeten jullie nog aan de slag om die te verbeteren. Enne, dan natuurlijk nog even de vraag: hoe gaat het met de gramkleuring?

Groeten,
Frank, Sandra, Sven & Cas

Rachel

Jambo!

De waterkwaliteit is niet al te best!!!
Maar gelukkig werken de waterfilters in de meeste gevallen erg goed!
De gramkleuring is nog steeds af en toe een struikelpuntje..

Groetjes uit Kenia