rachel.reismee.nl

Nzambani Rock

Zaterdag zijn we met zn allen en een paar teammates naar Nzambani Rock gegaan. Dat is een grote berg. We zijn daar lopend heen gegaan in ongeveer 4 uur tijd. We zijn daar over een wankelende trap op gegaan, dat was best een beetje griezelig. Na een tijdje daar te hebben uitgerust zijn we weer terug gaan lopen naar het dorpje daar in de buurt. We hebben dit keer een kortere route genomen over een bospaadje. Na niet al te lange tijd begon het ineens keihard te regenen. Het bospaadje waar we toen over liepen werd spontaan een rivier en we waren in een paar tellen helemaal doorweekt! Toen we bij het dorpje aankwamen zijn we met een taxi terug gegaan naar Kitui. Zulke taxi’s heb ik nog nooit gezien. Toen ik er in zat had ik het idee dat die auto elk moment uit elkaar kon vallen. Maar we zijn gelukkig wel weer heelhuids thuisgekomen.

’s Avonds zijn we met het dambouwteam naar Bavaria Paradise gegaan (een restaurant waarvan de eigenaar een Duitser is). Omdat de stroom steeds uitviel hebben we ongeveer 3 uur gewacht op het eten. Dat was wel een klein beetje jammer. Maar het was wel erg gezellig.

Op het lab gaat het goed, ondanks de toenemende stroomuitvallen. Woensdag gaan we weer monsters nemen. Dit keer van zes waterputten in Kitui.